poniedziałek, 13 czerwca 2016

Przymusowy koniec przygody z Google AdSense

Niespełna miesiąc temu na blogu informowałem, że na nowo zaczynam swoją przygodę z Google AdSense. Przygoda ta trwała jednak bardzo krótko ponieważ dzisiaj dowiedziałem się, że moje konto zostało zablokowane.

Jak co dzień logując się do Narzędzi dla Webmastera, postanowiłem sprawdzić statystyki odwiedzin w Google Analytics i kolejno czy były jakieś zarobki w Google AdSense. Po kliknięci w link i przejściu do drugiej usługi na ekranie monitora zamiast statystyk zobaczyłem komunikat informujący o blokadzie konta. Następnie sprawdziłem skrzynkę e-mailową, w której trafiłem na wiadomość informującą o powodach blokady.
Po dokładnym sprawdzeniu naszych danych, stwierdziliśmy, że Państwa konto AdSense może generować nieprawidłowe działania. Mając na uwadze zabezpieczenie reklamodawców AdWords przed ponoszeniem zawyżonych kosztów związanych z nieprawidłowymi działaniami, musimy wyłączyć Państwa konto AdSense. Wysokość zaległych należności na Państwa koncie, jak również udział w przychodach Google, zostaną zwrócone odpowiednim reklamodawcom. 
Reklamy z Google AdSense zaczęły wyświetlać się na moich stronach 20 marca. W marcu też zarobiłem z tego tytułu 6,38 € o czym pisałem w podsumowaniu. Do wczoraj udało się uzbierać jeszcze 5 € z groszami. Ile dokładnie teraz znajdowało by się na koncie nie wiem ponieważ blokada oznacza uniemożliwia mi podgląd statystyk. Z tego co udało mi się zapamiętać przy około 2500 odsłonach było 23 kliki, więc chyba nic szczególnego.

Przejdźmy do sprawy nieprawidłowych działań. Po założeniu konta z ręką na sercu przyznam, że zdarzyło mi się kliknąć na samym początku maksymalnie 3 razy. Zrobiłem to jednak nie z chęci znikomego zysku ale aby sprawdzić czy system zlicza kliki z mojego adresu IP. Kliknąłem tak z laptopa jak i dwóch komputerów stacjonarnych. Kliknięcia te nie zostały uwzględnione w panelu statystyk – nie zarobiłem na nich ani centa więc jeśli nawet potem zdarzyło by mi się przypadkiem kliknąć Google nie powinno tego traktować jako nieprawidłowe działanie.

Kod reklam Google AdSense został umieszczony na 7 blogach. Nie były to strony robione specjalnie pod AdSense a blogi podobne do tego. Na blogach tych nie miałem zainstalowanych innych systemów reklamowych więc reklamy się „nie gryzły”. Nie zachęcałem też do kliknięć. Osobiście uważam, że nie zrobiłem nic co mogło by naruszać zasady programu.

Jaki więc według mnie mógłby być powód blokady. Otóż już na blogu pisałem, że kilka lat wstecz miałem konto w AdSense, które to zostało zbanowane z mojej winy. Słysząc o takiej możliwości, założyłem konto na firmę z tym, że firma mieści się pod tym samym adresem, na który rejestrowałem pierwsze. Może więc to zostało potraktowane jako nieprawidłowe działania. Od decyzji oczywiście postaram się odwołać ale wątpię bym tym coś wskórał. Boli to, że przepadło coś ponad 11€.

Teraz nie pozostaje mi nic innego jak kody AdSense zamienić na Adkontekst (efekty zmian są już widoczne na blogu), z którym współpracuję od momentu blokady pierwszego konta. System ten choć oferuje znacznie mniejsze stawki za kilki, to za to nigdy z nim nie miałem problemów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz