środa, 20 kwietnia 2016

PageRank a zarabianie na stronach internetowych

O tym, że Page Rank nie ma już jakiegoś większego wpływu na pozycjonowanie możemy przeczytać na wielu blogach bądź forach poświęconych SEO. Sam też z własnego doświadczenia wiem, że większy Page Rank nie musi oznaczać lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, czasami jest wręcz odwrotnie. Czy jednak w kontekście zarabiania na stronach internetowych również możemy zapomnieć o tym wskaźniku.

Page Rank może mieć duży wpływ na nasze zarobki, osiągane z tytułu sprzedaży linków tekstowych. Wystarczy, że spojrzymy na pierwsze lepsze aukcje na Allegro, na których sprzedawcy oferują sprzedaż linka na swoich stronach. Znacznie większą popularnością cieszą się strony o jak najwyższym PR.

Podobnie jeśli chcemy sprzedawać punkty z systemów wymiany linków. Gdy do danego systemu podepniemy strony o tej samej tematyce, podobnej ilości backlinków ale różnej wartości Page Rank to strona o większym wskaźniku tych punktów po prostu otrzyma znacznie więcej.

Gdy strona posiada Page Rank łatwiej o akceptację na giełdach linków takich jak Prolink czy SeoPilot. Prolink odrzuca strony, które mają mniej niż 150 backlinków lub Page Rank mniejszy 1. Po zaszczenieniu wymogów co do przyjmowanych stron przez SeoPilot.pl, strona aby pomyślnie przeszła weryfikację musi posiadać Page Rank 2 lub wyższy. Choć co prawda nikt z ekipy systemu tego nie potwierdził, po kilku próbach dodania różnych stron wygląda na to, że tak właśnie jest.

Wychodzi więc na to, że jeśli chcemy zarabiać głównie na sprzedaży linków, to musimy powalczyć o jak najlepszy Page Rank dla naszych domen. Jeśli zależy nam tylko na dobrych pozycjach w wyszukiwarce Google to na wskaźnik ten nie musimy zbytnio zwracać uwagi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz