O tym, że Page Rank nie ma już jakiegoś większego wpływu na
pozycjonowanie możemy przeczytać na wielu blogach bądź forach
poświęconych SEO. Sam też z własnego doświadczenia wiem, że większy Page
Rank nie musi oznaczać lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
czasami jest wręcz odwrotnie. Czy jednak w kontekście zarabiania na
stronach internetowych również możemy zapomnieć o tym wskaźniku.
Page Rank może mieć duży wpływ na nasze zarobki, osiągane z tytułu
sprzedaży linków tekstowych. Wystarczy, że spojrzymy na pierwsze lepsze
aukcje na Allegro, na których sprzedawcy oferują sprzedaż linka na
swoich stronach. Znacznie większą popularnością cieszą się strony o jak
najwyższym PR.
Podobnie jeśli chcemy sprzedawać punkty z systemów wymiany linków.
Gdy do danego systemu podepniemy strony o tej samej tematyce, podobnej
ilości backlinków ale różnej wartości Page Rank to strona o większym
wskaźniku tych punktów po prostu otrzyma znacznie więcej.
Gdy strona posiada Page Rank łatwiej o akceptację na giełdach linków
takich jak Prolink czy SeoPilot. Prolink odrzuca strony, które mają
mniej niż 150 backlinków lub Page Rank mniejszy 1. Po zaszczenieniu
wymogów co do przyjmowanych stron przez SeoPilot.pl, strona aby
pomyślnie przeszła weryfikację musi posiadać Page Rank 2 lub wyższy.
Choć co prawda nikt z ekipy systemu tego nie potwierdził, po kilku
próbach dodania różnych stron wygląda na to, że tak właśnie jest.
Wychodzi więc na to, że jeśli chcemy zarabiać głównie na sprzedaży
linków, to musimy powalczyć o jak najlepszy Page Rank dla naszych domen.
Jeśli zależy nam tylko na dobrych pozycjach w wyszukiwarce Google to na
wskaźnik ten nie musimy zbytnio zwracać uwagi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz